5 ideeën om jouw bedrijf te presenteren op een beurs
Ga jij binnenkort jouw bedrijf vertegenwoordigen op een vakbeurs? Dan ben je vast in je hoofd al aan het uitdenken hoe je beursstand eruit moet komen te zien. De crux is en blijft: hoe zorg je er qua uitstraling voor dat mensen als vanzelf bij je stand aan komen waaien? Welke inrichting en ideeën onderscheiden jou van de vele andere bedrijven op zo’n beurs? Wij verzamelden 5 unieke ideeën voor je, waarmee je jouw stand echt wat extra ‘oompf’ geeft. Jullie krijgen het druk op deze beurs!
1) Knallen met kleur
Veel beursstands worden uitgevoerd in neutrale kleuren, die makkelijk inblenden met buren of met de huisstijl van de beurs zelf. Toch is het niet echt aanlokkelijk als je als bezoeker erlangs loopt! Durf het eens aan en ga knallen met kleur: breng de uitgesproken kleuren uit jouw huisstijl prominent naar voren.
En heb je niet zulke aantrekkelijke kleuren in je huisstijl? Laat dan een unieke huisstijl voor de beurs ontwerpen, waarmee je visueel wél je mannetje staat! Voer de kleurstelling overal in door, tot de flyers en visitekaartjes aan toe: zo kom je direct professioneel over.
2) Bijzondere vormen
De standaard, hoekige beursstand hebben we nu wel gezien. Kies eens voor een interessant ontwerp met bijzonder gevormde elementen, of kies voor een metershoge eyecatcher waar iedereen het over zal hebben! Laat jouw product omtoveren in een metershoge kartonnen blow-up en word het meetingpoint van de beursvloer. ‘Ik zie je bij het grote bierflesje!’
3) Een volledig kartonnen beursstand
Wil je jouw sustainable kant laten zien als bedrijf? Duurzaamheid staat bij veel bedrijven op de agenda, en ook een beurs is een evenement waarbij je jouw zorg voor het milieu uit kunt dragen. Laat bijvoorbeeld alle materialen voor je stand maken van recyclebaar karton! Bijkomend voordeel is dat het te hergebruiken is voor meerdere beurzen, en makkelijk te vervoeren is. Qua uitstraling lever je niks in; karton ziet er tegenwoordig bedrukt net zo mooi uit als andere materialen. Vergeet vooral niet over je duurzame stand te communiceren!
4) Verleid bezoekers tot een selfie
Natuurlijk is een beurs niet alleen een mogelijkheid om potentiële klanten en vakgenoten offline te ontmoeten. Het is ook een kans om jezelf online te promoten! En de ultieme manier om je stand online terug te zien, is door bezoekers te verleiden tot een selfie. Met een draagbaar selfiebord of een groter cut-out bord maken ze de grappigste selfies, die ze misschien wel op hun social media willen plaatsen! Richt dus altijd een selfiehoek in, en combineer het met een leuke winactie. Gratis online promotie! Denk aan de volgende selfie-props:
- Selfie frame
- ‘Peephole’ kijkgat wanden
5) Unieke goodiebags van karton
Hoe leuk is het om mensen die de moeite nemen om bij je stand langs te komen, iets mee te kunnen geven? Geef ze bijvoorbeeld een sample mee van jouw product, of een ander uniek presentje. Duur hoeft het niet te zijn; het gaat om het gebaar. Door je goodiebag mooi te vorm te geven met een goed ontworpen kartonnen verpakking, werkt je goodiebag gelijk als een visitekaartje. Je herinnert je bezoeker subtiel aan het bezoekje aan jouw stand!
Meer hulp en inspiratie
Kom je er met de bovenstaande ideeën toch niet helemaal uit? Ben je op zoek naar meer inspiratie, of heb je hulp nodig met het uitvoeren van één van deze plannetjes? Neem dan eens een kijkje op de site van Megavista. Met meer dan 10 jaar ervaring in de ontwikkeling van beursstands en andere print- en druktechniek kunnen ze je altijd van dienst zijn!