FIFA

In 1993 kwam EA sports met een nieuw spel op de markt, namelijk de allereerste FIFA game. Nu, 28 jaar later en 29 spellen verder, is FIFA uitgegroeid tot een zeer populair spel. Alleen FIFA 21 kende namelijk al 25 miljoen spelers. FIFA bestaat niet meer alleen uit een game-mode waarin je tegen een bal aan trapt. Nee, EA heeft ervoor gezorgd dat je je als gamer niet meer hoeft te vervelen. Je hebt tegenwoordig namelijk 12 game-modes die je kunt spelen. In deze blog behandelen we de 3 meest populaire game modes.

FIFA ultimate team

Deze game-mode wordt ook wel FUT genoemd en is verreweg de populairste game mode van FIFA. In deze game mode maak je je eigen team. Je begint met een basiselftal waarmee je zowel online als offline wedstrijden kunt spelen. Met deze wedstrijden kun je coins verdienen. Met deze coins kun je vervolgens op de transfermarkt in ultimate team spelers kopen om je team te versterken.

Naast dat je spelers kunt kopen, kun je ook pakketjes kopen. Deze pakketjes worden packs genoemd en deze kun je openen. Hier komen random spelers uit, die je in je team kunt plaatsen of kunt verkopen. Deze packs kun je kopen met coins, maar ook met FIFA punten. FIFA punten zijn punten die je zelf moet kopen. Voor 4.600 FUT punten betaal je € 39.99. Hiermee kun je 30 premium goud pakketten kopen. Met deze packs heb je meeste kans op de beste spelers.

Je kunt ook met gepensioneerde voetballers spelen, dit zijn icons. FIFA 22 kent momenteel 105 icons, denk bijvoorbeeld aan: Ronaldinho, Pelé, Maradona, Cruyff, van Persie, Bergkamp, Zidane en nog veel meer.

FIFA career mode

Ooit de gedachte gehad dat je het beter zou doen of anders dan de huidige coach van een club? Met FIFA career mode kan dat! In FIFA career mode kun je namelijk manager worden van elk team in FIFA. Jij bepaalt vanaf nu de opstelling voor een wedstrijd of de aankoop van een nieuwe speler.

Ben je liever niet de baas over een team, maar wil je je graag ontwikkelen als individu? Ook dat is mogelijk in FIFA career mode. Je kunt namelijk ook een spelerscarrière starten. Bij deze vorm heb je twee keuzes, je kunt namelijk kiezen voor een bestaande speler, maar je kunt ook je eigen speler maken.

Ten slotte is er dit jaar, in FIFA 22 een nieuwe optie toegevoegd. Je hebt nu de mogelijkheid om je eigen club te creëren.

FIFA pro clubs

Tijdens de verschillende lockdowns is deze game mode hartstikke populair geworden. FIFA pro clubs, ook wel profclubs genoemd, is een spel waarin je je eigen speler kunt maken en een online team kunt joinen. Je kunt wedstrijden met of tegen mensen over de hele wereld spelen. De meeste mensen spelen dit met een vriendengroep. Je speelt dan met je vrienden in één team tegen andere teams. Dit zorgt voor hilarische momenten.

Andere speltypen

Dit waren de drie meeste gespeelde game modes in het afgelopen jaar, maar FIFA kent nog veel meer. De andere game modes die je in FIFA kunt spelen zijn: VOLTA Football, UEFA Champions League, Aftrap, Toernooien, Skill Games, Oefenarena, Online Seasons, Co-op Seasons en Online vriendschappen.